Serviciile de aplicare/verificare automatizată a semnăturii electronice reprezintă o soluție sigură în eficientizarea proceselor interne aferente fluxului masiv de documente, ce necesită a fi semnate electronic. Reducerea costurilor operaționale şi gestionarea eficientă a timpului, sunt principalele atu-uri ale acestui instrument util și indispensabil pentru digitalizarea proceselor instituționale.
Serviciul reprezintă o soluţie automatizată, destinată aplicării/verificării semnăturii electronice calificate (cu forţă juridică) prin intermediul unui PKI Server și exclude necesitatea executării manuale a procedurii de semnare/verificare a unui document electronic.
Avantaje
Pentru a beneficia de serviciile date este necesar de a parcurge următorii pași:
1. Semnarea Acordului de testare gratuită a serviciilor
STISC oferă posibilitatea de a testa serviciul. Inițial este necesar de a-l integra prin API. Documentația tehnică, în acest sens, se oferă urmare a semnării bilaterale a Acordului.
2. Completarea și depunerea Cererii de solicitare a accesului la mediul de test
Cererea urmează a fi semnată electronic și transmisă către pkisrv@stisc.gov.md împreună cu Acordul semnat electronic.
3. Semnarea Contractului și utilizarea serviciului în mediul de producție
După integrare și testare cu succes a serviciului, se semnează bilateral Contractul de prestări servicii.
Prețul serviciilor
Abonament lunar de 2 000 de aplicări/verificări automatizate ale semnăturii electronice - 1 000 lei, fără TVA.
Tranzacțiile extra abonament, se vor achita adițional, câte 0,50 lei, fără TVA, pentru fiecare tranzacție de aplicare/verificare a semnăturii electronice.
Serviciul include un certificat al cheii publice pentru semnătura electronică calificată.
Prețul serviciilor de certificare a cheilor publice pentru semnătura electronică calificată solicitate adițional:
- cu termen de valabilitate 1 an, constituie 200 lei, fără TVA;
- cu termen de valabilitate 2 ani, constituie 350 lei, fără TVA.